close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תביעה אובדן כושר עבודה- כיצד מתמודדים עם מצב כזה

מערכת שורשג תמוז, תשעז27/06/2017

מה עושים כשפתאום צריך להגיש תביעה על אובדן כושר עבודה?

תגיות:
אחת הסיטואציות הקשות ביותר שעומדות בפני כל אחד מאיתנו, לא רק בתחום המקצועי אלא בחיים בכלל, זו הסיטואציה בה אנחנו מאבדים את היכולת שלנו לעבוד כפי שהיינו רגילים. זה מצב בו אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם חוסר היכולת שלנו לפרנס את עצמנו ואת בני המשפחה שלנו. מצב של אובדן כושר עבודה.

מצב זה יכול להיגרם לנו כתוצאה מפציעה או מחלה, בין אם זה נגרם במסגרת העבודה שלנו ובין אם זה נגרם מחוץ לשעות העבודה ומסיבות שלא קשורות אליה. בשני המצבים אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם סיטואציה חדשה, מאוד לא פשוטה ולא נעימה, לפיה אנחנו צריכים להגיש תביעה אובדן כושר עבודה ולחפש דרכים אחרות כיצד לכלכל את עצמנו ואת משפחתנו. בין אם זה באמצעות קצבאות ופיצויים, בין אם זה באמצעות שימוש בחסכונות ובין אם זה בדרכים אחרות.

הגדרה של אובדן כושר עבודה היא, כשאנחנו מאבדים את היכולת הפיזית או המנטאלית שלנו לעבוד במקצוע שלנו. מאחר וההנחה היא, שאדם אשר מתמחה בתחום מסוים, לא יכול לחפש התמחות בתחום אחר, בוודאי לא כשהוא חולה או פצוע, הרי שעליו לקבל פיצוי כספי שיאפשר לו לשמור על רמת החיים לה הוא היה רגיל (הוא ובני משפחתו), במקרה בו הוא לא יכול לפרנס עוד את משפחתו.
לשם כך, עליו להגיש תביעה אובדן כושר עבודה, בין אם זה לביטוח לאומי ובין אם זה לחברת הביטוח בה יש לו ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה. בשני המקרים, הוא יכול להגיש תביעה במטרה לקבל פיצוי חד פעמי של כל הסכום או פיצוי חודשי שיחליף את המשכורת החודשית, אותה הוא קיבל באופן קבוע.

כיצד מגישים תביעה אובדן כושר עבודה
תביעה שכזו, חשוב לומר, יש להגיש עם עורך דין שמתמחה בדיני עבודה או נזיקין, הוא יכין את כל התביעה ויאסוף את כל המסמכים הנדרשים, בין אם מדובר בדעת מומחים, מסמכים רפואיים שמוכיחים שאכן אנחנו מתמודדים עם אובדן כושר עבודה ואין ביכולתנו לבצע את העבודה בה אנחנו מתמחים, כמו כן הוא יציג מסמכים שילמדו על רמת החיים לה היינו רגילים, על מנת להוכיח שאנחנו זכאים לפיצוי בגובה מסוים.

מן הסתם, לא מדובר בהליך פשוט שנעשה מהיום להיום, זה הליך בירוקרטי מאוד לא נעים ולא קל. חברות הביטוח וכן ביטוח לאומי, מעוניינות לעשות הכל על מנת להוכיח שאין הן צריכות לשלם את מה שמגיע לנו.
הן ינסו לעשות זאת בשתי דרכים, דרך אחת, הן ינסו להוכיח שאנחנו לא זכאים לפיצוי, שכן אנחנו יכולים לעבוד בעבודה דומה או מקבילה, וכן הן ינסו להוכיח שגובה הפיצוי שאנחנו דורשים הוא גבוה מדי ולא עומד בתנאים. לכן עלינו להיות מוכנים לתהליך מורכב ולא קל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה